Czerwiec 29 2017 17:50:41        
Strona głównaForumLinkiArtykułyGaleria zdjęć
Translator

Nawigacja
· Strona główna
· Księga Gości
· Współpraca
· Userbar'y
· Forum
· Linki
· Kontakt
· Historia
· Kategorie newsów
· Artykuły
· Szukaj
· FAQ
THEOCRACY
· O grze
· Wymagania
· Galeria zdjęć
PODSTAWY
· Mapa
· Menu
PLEMIONA
· Atlanie
· Axocopanie
· Yaxunowie
· Iztahuacanie
· Huatepekowie
· Teotitlanie
ROZGRYWKA
· Samouczki
· Przepowiednia
· Kroniki
· Gra wieloosobowa
· MultiPlayer w praktyce
· Obsługa interfejsu
· Skróty klawiszowe
JEDNOSTKI
· Ogólne
· Cechy jednostek
· Mieszkańcy
· Jednostki bojowe
· Magiczne
· Szkolenie
BOHATEROWIE
· Szermierze
· Włócznicy
· Łucznicy
PORUSZANIE
· Prowincja
· Krolestwo
WOJNA
· Walka
· Formacje
· Strategie
MAGIA
· Ogólnie
· Magiczne przedmioty
PRZEDMIOTY
· Maski
· Tarcze
· Pierścienie
· Topory
· Włócznie
· Łuki
· Miecze
· Klejnoty
· Inne
KAPŁANI
· Słońca
· Księżyca
· Gwiazd
· Natury
· Duszy
BUDYNKI
· Budowanie
· Produkcyjne
· Przetwarzające
· Szkoleniowe
· Magazynujące
· Inne
· Koszary
· Piramidy
· Specjalne
GOSPODARKA
· Surowce
· Kopalnie
· Produkcja
· Dostawy
· Transport
DYPLOMACJA
· Stosunki
· Relacje
MISJE W PRZEPOWIEDNI
CIEKAWOSTKI
· Pokój

Facebook


Deprecated: Function ereg() is deprecated in /home/theocracy/domains/theocracy.xgame.pl/public_html/articles.php on line 38
 
 
Perypetje związane z powstawaniem Theocracy.
Wywiad/Artykuł z 24 marca 2000r. Gestalt. Ze strony: http://www.eurogamer.net/articles/philos

Dokładnie dziś w UK przejrzałem wczoraj na EuroGamer?. Teokracja jest strategią czasu
rzeczywistego z drobnymi różnicami. Wydana we Wschodniej Europie, umiejscowiona w
średniowiecznym Meksyku.

Jest to jedna z części rozmów jakie prowadzimy z wydawcami i projektantami Europejskimi. Tym razem rozmawialiśmy z Zsoltem Varmosi, głównym Administratorem Philos Laboratories, by dowiedzieć się czegoś więcej o grze jak i zapleczu firmy.

Philos Laboratories powstało na Węgrzech, jeszcze mało wiemy o grach z tego kraju, Philos jest chyba na razie jedynym tamtejszym wydawcą.
Już od 1985 powstawały na Węgrzech zaawansowane gry komputerowe, pionierem w tej dziedzinie był Appaloosa z grą "Eco The Delfin", "Tini Tank" i wiele innych. Tutaj powstała seria "Imperium Galactica" wzdana przez GT Interavtive i symulator bezdroży "Insane" opublikowane przez Codemaster.
Według Zsolta, węgierskie firmy wydawnicze gier to jedna wielka szczęśliwa rodzina:
"Często spotykamy się z innymi zespołami w celu wymiany doświadczeń. Mówimy sobie prawdę, nie traktujemy się jak konkurencja"
Philos powstało w 1995 i pierwotnie była firmą tworzącą reklamy graficzne.
"W 1997 roku wydawca gry Pherelion (opublikowany przez Psygnossis w 1993r.) na Amigę dołączył do naszej kompani, wtedy rozpoczęliśmy pracę nad naszą pierwszą grą, Theocracy".

Oryginalną koncepcją Theocracy było połączenie dwóch najsilniejszych gier, jakimi były na tamten czas Comand&Conquer oraz Cyvilization.
"Kiedy planowaliśmy wydanie gry, użyliśmy gier RTS, które były innowacyjne i nowatorskie na tamten okres". Zsolt wyjaśnia-" C&C i Warcraft były naprawdę błyskotliwymi tworami. Ale nie lubiłem przechodzenia z misji do misji i ciągłej budowy od zera, gdzie traciłem rozbudowę imperium tak jak to jest w częściach Civilization. Dlatego postanowiłem stworzyć RTS-a opartego o tą funkcję Civilization"
Wszystko co pozostało to stworzenie ustawień w grze, a kiedy było to wykonane, do pracy przystąpili artyści którzy wybrali... "Zebrani graficy doszli do wniosku że najlepszym pomysłem będzie wybór cywilizacji Azteków"

Dwa lata później wszystko wydawało się gotowe.
"Ostateczna wersja gry była już gotowa w lutym. Zabraliśmy nasz produkt do Interactive Magic mówiąc: Oto gotowa, przetestowana gra, może już iść do sklepów. IM przetestowała grę, spodobała im się na tyle że wywalczyła kilka dogodnych zmian w umowie".

Tak jak gra była gotowa, tak szybko przyszła i zła wiadomość.
"W tym samym czasie IM dostała raport finansowy za marzec. Postanowili nie wydawać żadnych gotowych gier w przyszłości, ze względu na finanse".

IM zadziwił wszystkich swoją decyzją, postanowili skupić się na tytułach on-line?
Przyszłość Theocracy była nie pewna wraz z innymi grami z pod IM takimi jak Mortyr czy Seven Kingdoms II, które również były gotowe do wydania.
"Było jasne że nie znajdziemy wydawcy dla gry ze względu na okres letni, byłaby wydana później".

Philos bez możliwości wydania szybko umrze, odkupiono więc z powrotem prawa do gry i uaktualniono ją.
"Wypłaciliśmy wszystkie zaliczki z powrotem IM, przez to zmieniła się całkowicie grafika gry. Ponownie zaprojektowaliśmy budynki i postacie, ustawiliśmy rozdzielczość 800*600, przebudowaliśmy menu. Została zbudowana całkowicie nowa część gry. Dodaliśmy 8 misji Kronik wraz z odprawami, dodaliśmy samouczek z filmami. Głównym założeniem była pomoc graczom, aby zapoznać ich z grą".

Wszystko się to opłaciło, niebawem do prac dołączyła francuska firma Ubi Soft i przejęła część praw do gry.
"US dał nam kilka świetnych pomysłów i sugestii, aby ułatwić kontrolowanie gry. I w tym okresie balansowaliśmy rafinowanie? (ok. 1500 zmiennych musiało być skonfigurowanych), wyczyściliśmy grę z błędów, została przetłumaczona na 7 języków".

Rezultatem był lepszy wygląd, lepiej wyważony i lepsze zaprojektowanie gry. Dopuszczone
zostało opóźnienie gry o rok, ale dodatkowa praca przyczyniła się do powstania o wiele lepszej Theocracy. Dokonano tak wielu zmian że Zsolt powiedział nam.
"Dokonaliśmy tak wielu zmian, że nazywamy tą wersję 'Theo 2'".

Po jej przewlekłym cyklu rozwoju, wydawcy są zadowoleni z końcowego produktu.
"Gra bardzo się zmieniła względem poprzednich planów" Zsolt nadmienia- "Mieliśmy związane ręce ze względu na presję okoliczności (sprzęt i zasoby).
Niemniej jestem zadowolony, ponieważ podstawowe koncepcji są odzwierciedlone w grze- kontrolowanie tysięcy jednostek w grze; kompleks gospodarki; obsługi formacji; zaklęcia, magiczne przedmioty; bohaterowie z elementami RPG; a mimo wolnego przepływu czasu w grze.
Moją ulubioną funkcją jest wsparcie AI" Zsolt mówi-" Np. po pewnym czasie rozwoju gospodarczego możemy ją zautomatyzować, handel przy pomocy kupca. Jeśli moja armia jest wystarczająca duża, nie muszę się niepokoić błahą bitwą, bo mogę włączyć emulację bitwy, w której zmiotę wroga. Mogę skoncentrować się na kluczowej dla mnie strategii.
Oczywiście wiele funkcji opuściliśmy. Po funkcji 'stop' latem, mieliśmy mnóstwo pomysłów,
których nie sposób opisać w kilku słowach... więc wszystkie z nich zostaną włączone w dalszych".

Nowa gra jest jeszcze we wczesnym stadium rozwoju, jednak Philos nie może na powiedzieć zbyt wiele na ten temat na tym etapie...
"Temat Sequela (jaka kultura i kiedy) jest nadal przedmiotem dyskusji, więc jest za wcześnie by mówić na ten temat."


Trochę pozmieniałem, bo tłumacze dają takie kwiatki jak: "Laboratoria Philos założony w Węgrach, ale chociaż kraju nie ma", czy "Pionier był Appaloosa z gemy 'Eco Delfin', Rezerwuar' 'Tini, i tak dalej"

Przepraszam również za moje tłumaczenie miejscami, ale nie wszystkie słowa znałem, a słownik gdzieś mi wcięło ;)
· Napisane przez Tenju dnia styczeń 03 2009 18:05:47· 6 komentarzy · 5848 czytań · Drukuj
 
 

 
 
Komentarze
#1 | klaps89 dnia styczeń 04 2009 19:31:56
Bardzo fajny artykuł, można by pomyślec jakby wywiad zrobili z tydzień temu : D Ale niestety nic z tego ; > Kto pisze maila do Philos labs żeby rozkodowali nam grę? xD
#2 | Tenju dnia styczeń 04 2009 21:45:36
Raczej nam nie rozkodują, ale można napisać grzecznego maila z zapytaniem: Czy jest w planach firmy wydanie Theocracy2?

Masz maila? To ja spytam się ich o Theo2 xD
#3 | klaps89 dnia styczeń 06 2009 15:55:11
Jakby mieli wydac sequel to jużby to zrobili mieli 9 lat : P
#4 | palagow dnia kwiecień 01 2009 18:05:40
mozna sie zpytac ile trzeba zpalacic za prawa autorskie do niej(z mozliwosca rozkodowania ) a jak to bedzie mala sumka to sie zciepniemy i zpalacimy Smile
#5 | knopeck dnia lipiec 12 2009 02:03:42
Tenju, mail do Philos Laboratories - theocracy@philoslabs.com Smile
#6 | knopeck dnia listopad 22 2009 13:01:11
Tyle, że te mail nie jest już aktywny. Philos oficjalnie splajtował ;/
 
 
 
 
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
 
 
 
 
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony

Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [Brak oceny]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [2 głosów]
Dobre Dobre 0% [Brak oceny]
Średnie Średnie 0% [Brak oceny]
Słabe Słabe 0% [Brak oceny]
 
 
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Aktualnie online
· Gości online: 1

· Użytkowników online: 0

· Łącznie użytkowników: 1,659
· Najnowszy użytkownik: Reszef

Ostatnie artykuły
· Hiakiri: Rok 1420
· Hiakiri: Rok 1419
· Perypetje związane z...
· Poinsencja
· Bogowie Azteków

Losowa Fotka

Plastikarz.pl | Spawanie Plastiku Szczecin
KONKRET PIZZA



Copyrights by Theocracy.xgame.pl | Theme by Lucasso
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
2,275,443 Unikalnych wizyt